fbpx

Carlsberg Sverige hyllar stammisar från norr till söder

av | jun 17, 2020 | Fem Snabba, Smått och Gott | 0 Kommentarer

Carlsberg Sverige hyllar stammisar från norr till söder

av | jun 17, 2020 | Fem Snabba, Smått och Gott

Carlsberg Stammisglaset

Kom ett pressmeddelande från Carlsberg Sverige också för några dagar sedan som jag lägger ut nedan.
Det jag undrar mest över är att Sandra Persson Nilsson som är restaurangansvarig på Stationen i Uppsala har de en push för på sidan, men deras glas finns inte att köpa i auktionen…….. Frågade de som skickade pressmeddelandet men fick inget svar, men det känns lite konstigt tycker i alla fall jag.

/Jonas H
————————————————————–

Carlsberg Sverige stöttar restaurangbranschen

Carlsberg Sverige stöttar restaurangbranschen i landsomfattande kampanj – hyllar stammisar från norr till söder

Restaurangnäringen är en av de branscher som är hårdast drabbad av coronapandemin. Nu går bryggeriföretaget Carlsberg Sverige ut i en landsomfattande kampanj för att stötta restauranger över hela Sverige. Initiativet går under namnet ”Stammisglaset” och handlar om att hjälpa krogar i en svår situation. Carlsberg Sverige vill också uppmärksamma den positiva kraft som Sveriges restauranger står för.

– Vi vill göra vad vi kan för att för att bidra till en livskraftig restaurangbransch. Därför lanserar vi nu vår största restaurangkampanj någonsin, säger Peter Hammarstedt, vd på Carlsberg Sverige.

Syftet med Stammisglaset är att hylla den speciella relationen mellan en restaurang och dess stammisar och samtidigt hjälpa Sveriges restauranger igenom en tuff tid. Stammisglaset är ett unikt specialdesignat glas som endast görs i ett exemplar per krog och som auktioneras ut på Tradera till högstbjudande. Alla intäkter från auktionen går oavkortat till den specifika restaurangen.

– Det är många i restaurangsverige som har det svårt just nu. Vi vet inte exakt hur sommaren, hösten eller ens framtiden kommer se ut. Men vi vet att vi alla kan göra skillnad. Med Stammisglaset vill vi på Carlsberg Sverige hjälpa restauranggäster att stödja just sina favoritställen, även om de inte kan eller vill besöka dem just nu. Kampanjen är också en påminnelse om den starka relationen mellan gästen och restaurangen, säger Peter Hammarstedt.

Stammisglaset är ett landsomfattande initiativ där över 600 restauranger deltar. Kampanjen lanseras idag, den 15 juni och pågår till och med den 28 juni. Alla som har en favoritkrog har möjlighet att buda hem ett eget stammisglas på tradera.se. Samtidigt dubblar Carlsberg Sverige det totala beloppet, upp till en miljon kronor, som auktionerna tillsammans inbringar. Bidraget från Carlsberg Sverige fördelas sedan jämt till alla restauranger som har varit med. Under augusti levereras glasen till krogarna, ett glas för varje krog, som står i baren och väntar på dess vinnare.

Kampanjen kommer att synas i alla stora tv-kanaler, i tidningar och på sociala medier under fyra veckor.

– Vi vill hylla alla Stammisar från norr till söder och påminna om att det är nu som just deras favoritställe behöver hjälp, säger Peter Hammarstedt.

 Mer information om stammisglaset och aktuella bud:

www.stammisglaset.se

Pilsner.nu