Systembolaget ändrar alla lanseringar av tillfälliga sortimentet tills vidare för att förhindra spridningen av Covid-19. Detta innebär att alla datum som det är planerat för släpp sedan tidigare rivs upp och de väljer att lansera mindre volymer vid flera olika datum. Dock förändras inte deras tabnkar om beställning av sortimentet utan drar ner ännu mer på de möjligheterna dessvärre.
online och i butikerna.

De säger att det även beror på personalbrist men för mig innebär det att jag kommer tat vara mer i butik än tidigare eftersom jag nu måste gå runt och plocka allt jag ska ha. Tidigare hämtade jag eller hustrun en färdigpackad låda åt mig nu blir det att jag inte kommer att köpa eller att hustrun får en lista och kommer att springa ett bra tag i butiken för att hitta det jag vill ha. Men jag är väl som vanligt ’ett undantag’.
Så här säger i alla fall Systembolaget om sina kommande släpp:
Varje tisdag och varannan onsdag
Istället för att lansera varannan fredag, då vi generellt har många kunder, så kommer vi att lansera nyheter i det Tillfälliga sortimentet varje tisdag och varannan onsdag. På så sätt sprider vi ut lanseringarna under fler dagar i månaden. Totalt lanserar vi samma mängd drycker, men färre per tillfälle. Allt som lanseras är inte av intresse för alla som besöker oss under ett släpp, vilket innebär att kundbesöken sprids ut över olika tillfällen.
Tillfälligt sortiment i fler butiker
För att minska köbildningar i vissa butiker så kommer produkterna finnas i fler butiker än normalt. Inför varje släpp kan du se vilka butiker som har vilka varor.
Lansering 24 april framflyttad
Den planerade lanseringen av tillfälligt sortiment 24 april är på grund av dessa ändringar framflyttad.
Första lansering 5 och 6 maj
Istället för 24 april kommer vi lansera vissa produkter den 5 och 6 maj. Fler datum och vilka produkter som lanseras kommer vi att kommunicera på systembolaget.se i god tid innan varje lansering.
Lansering endast i butik
På grund av Covid-19 har beställningar av hemleverans och beställningar till våra ombud ökat markant. Detta tillsammans med personalbrist hos oss har lett till att vi nått kapacitetstaket i våra depåer. För att möta så många kundbehov som möjligt har vi tyvärr varit tvungna att pausa beställningar av det Tillfälliga sortimentet – både
/Jonas H
0 Comments