Skelderwikens Brygghus bar with beer

MyBeerify Digitaliserar Craftbeerbranchen

by | nov 17, 2020 | 0 comments

Allt detta är en pressrelease från Skelderwikens Brygghus 


MyBeerify digitaliserar craftbeer branschen

Skelderwikens Brygghus i Ängelholm ska digitalisera craftbeer branschen och lanserar möjligheten att beställa sin egen ölsort med personliga etiketter direkt på nätet.

MyBeerify ger ölvänner en unik möjlighet att beställa och designa sin egen öl och mötesplatsen är online. Skelderwikens Brygghus som utvecklat MyBeerify för branschen välkomnar också investerare på resan, med start november 2020 genom Crowdfunding-plattformen FundedByMe.

Skelderwikens Brygghus revolutionerar branschen med sin egenutvecklade öppna IT-plattform MyBeerify. Syftet med MyBeerify är att förenkla för morgondagens bryggerier och framtida kunder att mötas på ett spännande och säkert sätt online.

Med MyBeerify gör vi vår lösning tillgänglig över hela världen genom att ansluta bryggerier
från andra länder till vår plattform och tillgänglig för konsumenten.

Vår tjänst är unik i den meningen att kundupplevelsen är helt digital.
Mybeerify gör det möjligt att enkelt skräddarsy och designa flaskans etikett för att passa eget önskemål, event eller varumärke. Du kan designa din etikett från grunden eller du kan välja mellan en av våra vackra mallar där du bara lägger till din egen text och bild. Bara ladda upp, dra och släpp. Så enkelt är det! Vi kan erbjuda tjänsten även till ett lågt antal flaskor – vilket är unikt i vår bransch.

  • ”Vi vill medverka till att craftbeerbranschen kan växa ytterligare med en ökad lönsamhet”, säger Olof Christensson, VD på Skelderwikens Brygghus. ”Genom att utveckla Mybeerify hjälper vi inledningsvis bryggerier och kunder i Sverige att nå varandra smidigt. Vi välkomnar även investerare att vara del av förändringsresan. I nästa fas tar vi steget utanför landets gränser och ser ingen begränsning i geografin. Plattformen fungerar globalt”, intygar Olof Christensson.

Skelderwikens Brygghus är det etablerade craftbeer bryggeriet som står stadigt i den skånska myllan. Basen för framgång är djup kunskap om ölproduktion, bred erfarenhet av bryggeribranschen samt mångårig kompetens inom IT som verktyg för utveckling.

 

Mer fakta
VD Olof Christensson grundade Skelderwikens Brygghus AB 2014 och driver även IXX IT-partner AB och Katscenter AB,  bolag inom IT-branschen tillsammans med sina bröder och sin mor Monika Christensson och de är bl.a partner till Microsoft. Christensson har varit delaktig i många kunders digitaliseringsresor och ser att tiden är kommen för bryggeribranschen. Otto Werneskog är delägare och entreprenör med flera lyckosamma start-ups i bagaget. Gemensam nämnare för de involverade är passionen för god öl.

Skelderwikens Brygghus har avtal med bland annat Systembolaget, många restauranger och hotell och Koenigsegg som årligen serverar sin custom öl på Geneve-mässan i Schweiz. 2018 tilldelas Skelderwikens Brygghus Erik Paulssons entreprenörspris inom Ängelholms kommun. Priset är instiftat av Peabs grundare och syftar till att främja entreprenörskap på Bjärehalvön.

I Skelderwikens Brygghus ordinarie sortiment finns idag sju karakteristiska sorter av öl, allt ifrån Stout till Lager, inklusive alkoholfritt.

Skelderwikens Brygghus AB
Presskontakt: Olof Christensson, VD, 0709-518114, olof@skelderwikens.se
www.skelderwikens.se 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

* måste anges

Skrivet av Jonas H

Kommentarer

0 Comments

Submit a Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please support us by disabling these ads blocker.

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

Pin It on Pinterest

Share This
Pilsner.nu